10 پیشگویی تاریخ دنیا که خلاف آن اتفاق افتاد!

1- "هر چیزی که می توانست اختراع شود تا به حال اختراع شده است!" این جمله را چارلز اچ دوئل یکی از سرداران دولتی آمریکا در سال 1899 عنوان کرده است.

2- "دموکراسی تا سال 1950 از بین خواهد رفت!" جمله ای که لانگدون دیویس در کتاب خود "تاریخ کوتاهی از آینده" در سال 1936 عنوان کرده است.

3- "انسانها لااقل تا پنجاه سال دیگر قادر به پرواز نیستند!" این جمله را ویلبر رایت به برادرش اولیور رایت در سال 1901 گفت که 2 سال بعد پرنده ماشینی ساخت آنها با موفقیت از آزمون پرواز، سر بلند بیرون آمد.

4- "با نهایت احترام خانمها هیچ گاه حق رای پیدا نخواهند کرد!" گراور کلیلوند رئیس جمهور آمریکا این جمله را در سال 1905 عنوان کرد.

5- "ما اولین و بی شک آخرین افرادی هستیم که این امکان را دیده ایم و کسی پس از ما به اینجا نخواهد آمد!" جمله ای که ستوان ژوزف ایوس پس از بازدید از گراندکانیون در سال 1961 به زبان آورد.

6-"با وجود بیش از پنجاه مدل اتومبیلی که تا این روز وجود دارد، محال است صنعت خودرو سازی ژاپن راهی به بازار جهانی این صنعت پیدا کند!!" نوشته ای در مقاله "بیزینس ویک" منتشر شده در 2 آگوست 1968.

7- "از روی لبهای من بخوانید هیچ مالیات جدیدی وضع نخواهد شد!!" جرج بوش این جمله را در سال 1988 به زبان آورد.

8- "بی خیال من شوید! محال است لااقل تا زمانی که من زنده ام، زن دیگری نخست وزیر بشود!" مارگارت تاچر این جمله را 26 اکتبر 1969 گفت که کاملا در اشتباه بود.

9- "خب قطعا با یک نگاه به صورت این مرد، خواهید فهمید که او چهره یک رئیس جمهور را ندارد!" جمله ای که مدیر اجرایی یونایتد آرتیست، وقتی رونالد ریگان را که بازیگر تازه نفسی بود، برای فیلم سال 1964 خود "بهترین مرد" در نقش یک رئیس جمهور نپذیرفت و رد کرد، بر زبان آورد.

10-"من از این مضخرفی که اسمش را علم گذاشته اند، خسته ام، به گمانم دیگر وقتش رسیده تا از صرف میلیونها دلار هزینه برای ارتقاع علم جلوگیری کنیم؛ چون علم دیگر پیش از این پیشرفت نخواهد کرد!" سیمون کامرون، سناتور آمریکایی طی سخنرانی در انستیتو تحقیقاتی اسمیتسونیون در سال 1901 این مسئله را عنوان کرد.

منبع: آسیا