نیما بهنود را می شناسید؟

نیما بهنود nima behnoud

نمیدانم نیما بهنود را میشناسید یا نه؟ او یکی از افتخارات ایران است جوانی که خیلی از ما حتی نامش را هم نشنیده ایم. او یک جوان ایرانیست که در آمریکا زندگی می کند و بر خلاف تصور ما با اختراع یک وسیله جدید و یا کشف روشی برای درمان بیماریهای لاعلاج و یا تصاحب کرسی ریاست یک شرکت تجاری بزرگ در جهان و یا رفتن به فضا به بزرگ نگه داشتن نام ایران در جهان کمک نکرده بلکه او یک طراح لباس در آمریکاست!

نیما بهنود nima behnoud

نیما بهنود جوانی بسیار با استعداد است که به طراحی لباسهایی برای دختران و پسران مشغول است که طرحها و نقوش درج شده بر آنها نمادهایی واضح از ایران و ایرانی بودن نیماست. او از ایده هایی بسیار متفاوت برگرفته از فرهنگ ایران در طراحی هایش استفاده می کند که با استقبال بسیار بالایی در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا مواجه شده است. نمونه این طرحها استفاده از اشعار فارسی با خط نستعلیق و سیاه مشق نستعلیق است. تصویر بالا نمونه ای از این طرحهاست. تصویر دیگری که نیما از آن برای طراحی لباسها استفاده کرده و از نظر من واقعا زیبا و بی نظیر است استفاده از صفحات روزنامه های قدیمی ایران است که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

نیما بهنود nima behnoud

طرح دیگری که در سالنهای Fashion نظر بسیاری را به خود جلب کرد استفاده از لونگ های حمام ایرانی بود! و البته این طرح هم با تغییراتی که این نوع پوشش را جذابتر کرده همراه است.

نیما بهنود nima behnoud

طرح دیگری که نمونه آن تا به حال دیده نشده بود ترکیب تصویر غیر ایرانی با کلمات مرتبط با آن به زبان فارسی بود. نیما تصویری از مرلین مونرو را با نام فارسی آن بر روی یک لباس بکار برد.

نیما بهنود nima behnoud

نیما بهنود nima behnoud

طرحهای نیما فقط به همین چند طرح محدود نشده و مدلهای فراوانی را شامل می شود. اگر مایلید طرحهای بیشتری از این هنرمند ایرانی را ببینید به سایت اختصاصی نیما بهنود مراجعه کنید. اینجا   و یا به این صفحه مراجعه کنید: اینجا     برای دیدن هر دو آدرس ذکر شده از ف.ی.ل.ت.ر.ش.ک.ن استفاده کنید.