//
you're reading...
موسیقی

مروری بر آثار LeAnn Rimes.


خیلی کم پیش میاد که خواننده‌ای از سن پایین شروع به خوندن کنه، موفق بشه و موفقیت‌های خودش رو با هر آلبوم جدیدی که ارائه میده تکرار کنه. اگه نگاهی کنیم به خواننده‌های معروف دنیا که تو دوران نوجوانی، به سطح اول بازار موسیقی دنیا رسیدند، مثل برینتی اسپیرز، جوجو، لیندسی لوهان و … می‌تونیم ببینیم که همه‌ی اینها به نوعی ابزارهایی در دست کمپانی‌های موسیقی بودند که یک‌شبه به شهرت رسیدند و با تبلیغات، به ظاهر تونستند به موفقیت برسند. اما بعد از مدتی تبشون فروکش کرد و از چشم افتادند. اما در این بین، هستند کسانی که با تکیه بر استعدادشون و به دور از حاشیه‌های مرسوم، تونستند خودشون رو مطرح کنند و روی غلتک تکرار هم نیفتند. 6487_0600_leann_rimes_a
یکی از این هنرمندان، LeAnn Rimes، خواننده‌ و آهنگساز آمریکایی‌تبار سبک Countyه که از مدت‌ها پیش آثارش رو دنبال می‌کنم. LeAnn در سال 1980 در می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد و اولین بار در سن خیلی کم 13 سالگی با آهنگ Blue معروف شد. این آهنگ، Balladای عاشقانه در گروه ترانه‌های بزرگسالان بود که تونست Leann Rimes رو خیلی سریع بین مردم و اهالی هنر معرفی کنه. صدای لطیف لیان که نشاط و و طراوت خاصی توش نهفته‌ست، یکی از مهمترین دلایل موفقیت او به حساب میان.
البته که تا صحبت از یه سبک خاص و ناآشنا مثل کانتری برای گوش ما ایرانی‌ها می‌شه، خیلی‌ها سروصداشون بلند می‌شه که ما خوشمان نمیاید و اینجوری است و آنجوری و تازه، این سبک اصلاً مال یانکی‌های آمریکاییه و حالا بیا و درستش کن! اما وقتی به لیستی از اسم‌های معروف قدیمی مثل بون‌جووی و التون جان و جدیدترهایی مثل برایان مک‌فیدن و رونان کیتینگ برمی‌خوریم که لیان رایمز رو در آثارش همراهی کردن،متوجه می‌شیم که باید به ادامه‌ی مطلب توجه بفرماییم!

آهنگ Blue تنها آهنگ موفق در شروع کار Leann Rimes نبود. راستش، ترانه‌ی How do I Live از این نظر که تونست نامزد جایزه‌ی گرمی 97 برای عنوان بهترین خواننده‌ی زن کانتری بشه، اثر مهم‌تری هم به حساب میاد. جالبه بدونید که اون سال، این جایزه به خاطر اجرای دقیقاً همین ترانه به Trishia Yearwood رسید. اونایی که فیلم ConAir نیکلاس کی رو دیده‌ند می‌دونند که راجع به کی و کدوم آهنگ حرف می‌زنیم.گو اینکه من خودم آهنگ Leann رو بدون هیچ تعصبی از مال اون یکی خواننده بهتر می‌دونم!

◄ ♫ How Do I Live

برنده دو جایزه Grammy و جوایز و عناوین متعدد دیگه، تا سال 2004 بیش از 37 میلیون نسخه از البوم‌هاشو بفروش رسونده بود و الان که چهارسال از اون زمان هم می‌گذره، موفقیت آلبوم‍هاش ادامه داره.

یکی از شانس‌هایی که در سال 2000 به LeAnn رو کرد و او هم تونست به خوبی ازش استفاده کنه، ترانه‌‎ی دوئت با Elton john بود که در آلبوم Aida التون جان از کمپانی دبسنی به بازار اومد. موسیقی ارامش‌بخش و شگفت‌انگیز  Written in the stars یکی از اون کارهاییه که بسیاری از طرفداران آهنگ‌های دیسنی رو راضی می‌کنه. موزیک‌ویدیوی این کار رو می‍تونید از اینجا ببینید.324730

◄ ♫ Written in the stars

Is it written in the stars
Are we paying for some crime
Is that all that we are good for
Just a stretch of mortal time
Is this God’s experiment
In which we have no say
In which we’re given paradise
But only for a day

یک سال بعد، آلبوم I Need You به بازار اومد و ترانه‎ی فیلم Coyote Ugly رو با نام Can’t find the moonlight سر زبونها انداخت. آهنگی که به رده 11 صد آهنگ برتر  Dance Chart رسید.
لیان، ترانه‎ی Light the Fire Within رو از همین آلبوم به عنوان ترانه افتتاحیه المپیک زمستانی 2002 در این مراسم اجرا کرد. شاید این آهنگ، معروفترین  آهنگ LeAnn Rimes بین ایرونی‌ها باشه. می‌تونید بارها بهش گوش بدید و هربار بیشتر از بار قبل ازش لذت ببرید.

◄ ♫ Can’t fight the moonlight

هرچند که بین سال‌های 1997 تا 2002، کارهای Leann Rimes به موسیقی پاپ روز نزدیک‌تر بودند، اما از سال 2005، او به سبک موردعلافه‌ش یعتی کانتری برگشت.
This woman,Whatever we wanna و Family سه آلبومی بودند که تا سال 2007 از LeAnn به بازار اومدند. اما این آخری یه ویژگی جالب داره و اونم همکاری Leann با Bonjovi در آهنگ Till We Ain’t Strangers Anymoreست که یکی از ترانه‎های قدیمی این گروه هم به حساب میاد. آهنگ عاشقانه‌ی قشنگیه؛ از شنیدنش ضرر نمی‌کنید.

◄ ♫ Till We Ain’t Strangers Anymore

Tell me who you think you see
When you look into my eyes
Lets put our two hearts back together
And we’ll leave the broken pieces on the floor
Make love with me baby

مضامین ترانه‎های LeAnn Rimes ببشتر راجع به عشق و حسرته. اما گاهی به موضوعات اجتماعی هم نیم‎‏نگاهی داشته. یکی از ترانه‎های جالب آلبوم 2007 لیان، Family ، آهنگ اول آلبومه. موضوع جالبی که تم اصلی ترانه family رو تشکیل میده، از هم‎پاشیدگی خانواده‌هاست و من رو به خیلی یاد وضعیت اجتماع خودمون میندازه:

Family

Mama’s cryin› again, her baby’s nowhere to be found
The world has gone and taken her away
Daddy went and ran off with some white trash half his age
Left me at home to pay for his mistakes

I can’t forget the night that Uncle William passed away
We were forced to recognize his weird disease
I ran away and ran around with a man twice my age
Ain’t it funny how some things never change

اما یک قطعه بعد، یک آهنگ شاد و انرژیک، از همونایی که از سبک کانتریnothin انتظار داریم، فضای تیره‌ی آهنگ قبلی رو از بین میبره و البته به عنوان یه Single موفق هم بخوبی بازار رو تحت تاثیر قرار میده. موزیک‌ویدیوی این ترانه‌ هم کار جالبی از آب دراومده:

Nothin› Better to Do ♫ ا(320)
و◄ اینجا (112)

در مجموع، کارهای Leann Rimes از نقاط روشن موسیقی آمریکا در یک دهه اخیر هستند. موسیقی‌ای که به شکل ناامیدکننده‌ای تحت تاثیر سبک Hip Hop و Rap قرار گرفته و آینده‌ی غیرقابل پیش‌بینی‌ای رو پیش روی خودش میبینه.

خلاصه، من که پیشنهاد می‌کنم همه‌شون رو دانلود کنید. بالاخره من از بین بهترین‌ها، تاپ‌هاشونو انتخاب کردم و گذاشتم اینجا. اما اگر فکر می‌کنید که همچنان با سبک کانتری مشکل دارین و اصلاً نمی‌تونین گوش بدین (گو اینکه به قول یکی از بچه‌ها، سبک بامزه‌ایه!)
در اینصورت، دوتا آهنگ آخر رو دانلود نکنید.

توهم‌نامه را از طریق فید دنبال کنید..

گفتگو

9 پاسخ به ‘مروری بر آثار LeAnn Rimes.

  1. salam
    ahanghaye ghashangi mizary vali classic kheyli bahal tare va za ahang until sting khosham omad
    poya va paya bashid

    ———————————————
    |Ãmir:◄سلیقه‌ها گسترده‌ن… سعی میکنم از همه سبک‌های مورد علاقه‌م بذارم. ممنون از نظرت و اینکه سر میزنی.

    Posted by amir | 2008/11/20, 00:10
  2. به چه قشنگ نظر سنجی انگلیسی،
    موفق باشی، آمیر.

    Posted by Endless Love | 2008/11/20, 06:44
  3. سلام امیر جان شرمنده که دیر سر می زنم چند تا سفارش داشتم بدجوری درگیر شدم منم یکی از طرفدارهای کانتری هستم یه ارشیو بزرگ ازش دارم کارها رو هم دانلود می کنم واقعا از داشتن دوستی با سلیقه تو خوشحالم .

    ——————————————
    Ãmir:◄خواهش میکنم. خچالت میدی..!

    Posted by masood hedayati | 2008/11/20, 23:27
  4. با سلام.
    متاسفانه وبلاگ بنده فيلتر شد . براي همين نتونستم جواب كامنتت رو بدم.
    بگذريم.
    خواننده خوبيه . چند تا از كارهاي خوبش رو قبلا شنيده بودم . ولي Can’t Fight the Moonlight به نظر من يكي از برترينها بود.ولي اين آهنگها هم خوب بودن.
    باتشكر از مطلب خوبت.

    ————————-
    Ãmir:◄

    تو یه روز؟!! مگه چی داشت که فیلترش کردن؟!
    خوب وارد اکانتت که میتونی بشی؟ حداقل با https که میتونی وارد بشی…

    Posted by اديب | 2008/11/25, 21:46
  5. منم عاشق صدای Leann Rimes هستم
    به خصوص آهنگ فیلم Coyote Ugly ولی اسمشو اشتباه نوشتی اسمش Can’t find the moonlight نیست اینه: Can’t fight the moonlight

    ————
    Ãmir:◄اینایی که نوشتی فرقشون چیه؟!!!

    Posted by شقایق | 2008/11/25, 23:55
  6. شما نوشتی find ولی fight درسته
    چواب من واقعا به چهارتا علامت تعجب نیاز داشت؟

    —————————-
    Ãmir:◄به جان خودم خنگ شده م رفته‌م!! نمیدونم چرا نوشته م find و تازه شم نمیدونم چرا هرچی دقت کدم فرق بین این دو تا کلمه رو تو جمله ی شما پیدا نکردم!! خدا بیامرزتم…!
    وبلاگ من بدون علامت تعجب مرده ست!

    Posted by شقایق | 2008/11/28, 07:26
  7. بیخیال بابا هممون دچاریم

    Posted by شقایق | 2008/11/30, 19:20
  8. کاراش قشنگه و دوست دارم صداشو

    Posted by امید | 2008/12/06, 07:21

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: هدفون « توهّم‌ - 2009/04/09

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.