Rss Feed چیست ؟

Rss Feed چیست ؟

این مطلب در مورد چیزیست که در همه جای اینترنت هست و اکثر کاربران ایرانی نمیدانند چیست. پرسش مکرر کاربران و ارزش مشترکان Rss Feed برای یک وبگاه من را برآن داشت تا این مطلب را به ساده ترین و کاملترین شکلی که میتوانم ارائه دهم تا کمکی باشد به خودم و همکاران وب نویس که تعداد خوانندگان feed وب آنها یک صدم خوانندگان آنهاست!

حتما در وبلاگها و وبسایت های مختلف تصاویری مانند تصاویر بالا را مشاهده کرده اید که در هر وبگاهی نامی را به خود اختصاص داده اند: Rss Feed، خبر خوان ، خوراک ، خوراک فید ، Rss خوان ، آر اس اس خوان ، Rss Reader و ... . آیکون Rss یک وبگاه میتواند به سلیقه طراح آن به هر شکلی طراحی شود : دایره، مربع، مثلث، کتاب، مکعب و ... ولی یک تصویر در میان همه آیکونهای Rss Feed مشترک است و آن یک دایره و دو نیم دایره که بر روی آن قرار گرفته است میباشد مانند تصویر زیر:

Rss Feed چیست ؟

در نتیجه هر تصویری که با شکلی که در بالا با رنگ قرمز مشخص شده همراه باشد نشانه آیکون Rss Feed و یا خبرخوان آن وبلاگ می باشد.

Rss Feed یا خبرخوان چه کار می کند؟

برای شروع همین وبلاگ را نمونه قرار داده و توضیح میدهم، Rss Feed یک خروجی برای وبلاگ میباشد و مثل یک صافی عمل می کند یعنی اضافه های وبلاگ را مانند قالب، تبلیغات، مطالب قدیمی و ... حذف کرده و فقط آنچه را که شما به دنبالش هستید در اختیارتان قرار می دهد: مطالب جدید به همراه تصاویرشان. شما برای راحت شدن از شر قالبهای سنگین، تبلیغات تکراری و صرفه جویی در وقت و حجم تبادل اطلاعات از Rss Feed استفاده می کنید و Rss تازه ترین های وبلاگ را در اختیارتان قرار میدهد مانند یک خوراک لذیذ. کلمه Feed به معنی خوراک است. از طریق Rss Feed از شر فیل - تر - ینگ هم راحت می شوید.

Rss Feed چیست ؟

چگونه چندین Rss Feed را به طور همزمان مرور کنیم؟

سایتهای بزرگی چون Google و Yahoo و AOL و ... سیستمی را به نام Reader ارائه می دهند که استفاده از آن به راحتی استفاده از جعبه ایمیل است. استفاده از سیستم Reader کمک می کند تا شما بتوانید به راحتی هر تعداد وبلاگ را که میخواهید در کوتاه ترین مدت مطالعه کنید و اگر وبلاگی به روز نشده بود بی جهت به آن مراجعه نکنید. زیرا در سیستم Reader دقیقا اعلام می شود که کدام وبلاگ به روز شده و چند مطلب جدید وجود دارد که شما آن را مرور نکرده اید. شخصا استفاده از Google Reader که یکی از محبوب ترین سیستمهای Rss Reader ارائه شده در اینترنت می باشد، توصیه می کنم. روش استفاده از آن را قبلا در مطلب: Google Reader : یکی من یکی تو ! توضیح داده ام. و در این مطلب باز هم نحوه استفاده و روش مشترک شدن در Rss Feed را توضیح می دهم.

چگونه مشترک Rss Feed یک وبلاگ شوم؟

قبل از شروع در Google Reeder عضو شوید اگر در Gmail اکانت کاربری دارید یوزر و پسوورد Gmail را وارد کنید و اگر ندارید در Google یک اکانت کاربری بسازید. برای مشترک شدن باید ابتدا روی آیکون Rss Feed وبلاگ کلیک کنید تا وارد خروجی سایت شوید مانند شکل زیر:

Rss Feed چیست ؟

روی آیکون Google کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید:

Rss Feed چیست ؟

سپس روی آیکون Add To Google Reader کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی Google Reader شوید:

Rss Feed چیست ؟

در تصویر بالا عنوان وبلاگهایی را که من در Google Reader شخصی ام اضافه کرده ام مشاهده می کنید. اعداد کنار هر عنوان نشان دهنده تعداد مطالب جدید در وبلاگ را که مرور نشده اند نشان میدهد. عنوان هایی که پر رنگ نیستند نشان میدهند که وبلاگ مذکور مطلب جدیدی را ارائه نداده است. بالای تصویر گزینه Add subscription را مشاهده می کنید که با کلیک روی آن و اضافه کردن آدرس Rss Feed جدید میتوانید وبلاگ جدیدی را به لیست خود اضافه کنید. اگر هم قصد حذف کردن یک بلاگ را از Google reader دارید بر روی گزینه Manage subscriptions که در پایین عکس مشاهده می کنید تا وارد قسمت مدیریت شوید . گزینه ای که درون کادر آبی رنگ قرار گرفته بیان کننده این است که این آیتم در حال مشاهده می باشد.

آیا در Rss Feed این وبلاگ مشترک شده اید؟  http://feeds.feedburner.com/shaghayegh

محمود کلمبوس

این دومین مطلبیه که به علت علاقه شدیدم به اون از یک وبلاگه دیگه کاملا کپی می کنم توی وبلاگم. این مطلب از وبلاگ بسیار بسیار جالب: حاجی واشنگتن کپی شده:

محمود احمدی نژاد: “جمهوری اسلامی ایران امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده است و با ۲۰۰ کشور جهان روابط خوب اقتصادی و سیاسی دارد.”

منبع: خبرگزاری مهر

حاجی واشنگتن: امروزه روز، ۱۹۳ کشور از نظر بین المللی به رسمیت شناخته شدن و ۱۹۲ تای اونها عضو سازمان ملل متحد هستند. با این حساب آقای احمدی نژاد کاشف ۷ کشور جدیده و از این نظر دست افرادی مانند کریستفر کلمبوس، ماژلان و حتی دکتر ولایتی رو از پشت بسته.

_____________________________________________________________________________________

لطفا اگر میخواید در مورد این مطلب نظر بدید به صفحه اصلی این مطلب در حاجی واشنگتن مراجعه کنید.

خاکسپاری مردگان در کره ماه

ادسی مون odyssey moon

انسانها دیگر از وجود اجسادشان روی این کره خاکی راضی نیستند و سعی کرده اند با کمک تکنولوژی پیشرفته خاکستر اجسادشان را به کره ماه منتقل کنند! شرکت فضایی Odyssey Moon طی قراردادی که با شرکت Solstice منعقد کرده متعهد شده تا خاکستر اجساد افرادی را که مایل هستند جسدشان در کره ماه دفن شود، درون کپسولهای مخصوص قرار داده و توسط ربات به سطح ماه منتقل کند. هزینه این کار حدودا ده هزار دلار پیش بینی شده و شرکت Odyssey Moon تا 3 سال آینده این کار را رسما آغاز خواهد کرد.

منبع: Odyssey Moon